Jak cię widzą, tak cię piszą – wizerunek agenta nieruchomości

Polski rynek nieruchomości należy obecnie do jednych z najprężniej rozwijających się branż. Badania pokazują, że nasz kraj jest liderem w regionie centralnej i południowej Europy pod względem wartości transakcji na rynku nieruchomości. Ogromna konkurencja oraz dynamicznie zmieniające się oczekiwania klientów powodują wzrost wymagań w stosunku do efektywności pracy oraz samego wizerunku agenta nieruchomości.

W dzisiejszym artykule agenci z PARTNERZY Nieruchomości opowiedzą o tym, jak wygląd zewnętrzy może pomóc w realizacji celów sprzedażowych oraz jak ważną rolę w codziennej pracy agenta odgrywa odpowiednia autoprezentacja.

Siła pierwszego wrażenia

Sukces w pracy agenta nieruchomości zależy od wielu czynników. Istotne są kompetencje, wiedza i doświadczenie. Bądźmy jednak szczerzy – sukces sprzedażowy zależy również od wyglądu zewnętrznego. Szeroko rozumiany wizerunek agenta to podstawa w pracy z klientem.  Pamiętajmy, pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Dlatego od właściwej autoprezentacji podczas pierwszego spotkania w dużej mierze zależy dalsza współpraca z klientem i potencjalny sukces sprzedażowy. Siła pierwszego wrażenia jest ogromna.

Badania pokazują, że to właśnie na podstawie wyglądu jesteśmy oceniani w pierwszym kontakcie. Dzieję się tak za sprawą efektu aureoli –  tendencji do automatycznego przypisywania pozytywnych lub negatywnych cech danej osobie na podstawie pierwszego wrażenia. Dlatego też wygląd oraz komunikacja niewerbalna są kluczowe w trakcie spotkań z klientami.

Kreuj własną markę oraz markę firmy

Żeby stać się dobrym agentem nieruchomości, zaistnieć na rynku i zdobyć przewagę nad konkurencją, należy w skuteczny sposób kreować własną markę. Innymi słowy rozpocząć i systematycznie rozwijać tak zwany personal branding. Proces ten wymaga nakładu pracy i wysiłku. Zyski płynące z personal brandingu to przede wszystkim umocnienie pozycji na rynku jako lidera, a co za tym idzie wzrost liczby klientów.

Budowanie wizerunku jest procesem wieloetapowym. Oczywiście ważna jest wiedza, znajomość technik sprzedaży i negocjacyjnych, zasad obsługi klienta czy umiejętność słuchania. To niezbędne podstawy do pełnienia zwodu agenta nieruchomości. Kreowanie pozytywnego wizerunku to także dbanie o wygląd zewnętrzny i własną autoprezentację.

Dress code agenta – postaw na wyróżniający Cię spośród innych detal

„W naszej pracy przywiązujemy dużą wagę do roli pierwszego wrażenia i znaczenia emocji w kontakcie z klientami. Dlatego też w myśl zasady pierwsze wrażenie robi się tylko raz, dbamy nie tylko o wizerunek naszych agentów, ale także o klimat i wystrój wnętrza naszego biura. Relaksacyjna muzyka, zapach świeżych kwiatów oraz drobny poczęstunek dla naszych gości  sprawiają, że w takim wnętrzu chce się zostać na dłużej. To także pierwsze oznaki profesjonalizmu i jakości naszych usług” – wprowadza w temat Martyna Freda Dyrektor działu wsparcia agenta w Partnerzy Nieruchomości.

O kluczowej roli wizerunku w pracy Agenta opowiada Izabela Siekierzycka, Ekspert ds. sprzedaży w Partnerzy Nieruchomości.

„Nasz wizerunek, a więc wygląd zewnętrzny, postawa ciała, gesty i wyraz twarzy to istotne elementy, składające się na tzw. pierwsze wrażenie. Chociaż na dalszym etapie można nadrabiać wiedzą czy byciem elokwentnym, to jednak pierwsze wrażenie zostanie w odczuciu klienta i jego podświadomości. Z perspektywy czasu wiem, że na profesjonalny wygląd agenta zwraca uwagę wielu naszych klientów. Mówiąc obrazowo, jeśli nosisz świetnie skrojony garnitur czy kostium i przywiązujesz wagę do odpowiednio dobranych dodatków, zadbanych włosów i paznokci, prezentujesz się w oczach klienta jako profesjonalistka. Zgodnie z zasadą aureoli twój rozmówca podświadomie przypisuje ci pozytywne cechy. Pamiętajmy, że efekt ten działa także w drugą stronę. Jeśli nasz strój jest niechlujny i źle dobrany, wówczas klient może pomyśleć, że jesteś osobą niekompetentną i niestaranną, co w konsekwencji niekorzystnie wpływa na nasz wizerunek i ewentualną, dalszą współpracę. Dla mnie samej ważne jest to jak wyglądam, bo przekłada się to również na moją pewność siebie. Im bardziej świadomie podchodzę do wyglądu zewnętrznego i mowy ciała, tym więcej nawiązuję relacji zawodowych” – podkreśla Iza.

Tajniki dress codu w PARTNERZY Nieruchomości 

„Postęp technologiczny, rosnąca konkurencja oraz nadmiar informacji w codziennym życiu wpływa na nasze zawodowe życie. Powoduje, że potrzeba wyróżnienia się spośród innych jest podstawą sukcesu w branży. W zawodzie agenta nieruchomości ma to konsekwencję dwojakiego rodzaju. Po pierwsze, dana firma musi znaleźć element wyróżniający ją spośród konkurencji. Garnitury, różowe i niebieskie muszki oraz wstążki to nasz znak firmowy. W ten sposób pokazujemy, że jesteśmy jedną drużyną, wspólnie budujemy agencję oraz dbamy o najwyższy poziom jakości naszych usług. Oczywiście nie brakuje w naszych szeregach miejsca na podkreślenie indywidualizmu. Dbamy o spójność wizerunku agentów, jednakże oryginalne detale i niepowtarzalny styl mogą stanowić atuty, tak jak w przypadku naszego kolegi Mateusza Dettlaffa – oryginalne dodatki podkreślają jego osobowości i powodują, że jest łatwo zapamiętywany przez klientów” – podsumowuje Iza.

Pamiętaj – jak cię widzą, tak cię piszą. Jeśli chcesz być spostrzegany przez klientów jako ekspert, świetny negocjator biznesowy i doradca inwestycyjny, a przede wszystkim osoba godna zaufania – zadbaj o swój wizerunek. Siła pierwszego wrażenia jest ogromna, a twój wizerunek istotnie wpływa na relacje zawodowe i sukces sprzedażowy. Jeśli interesuje Cię rola komunikacji niewerbalnej w relacji z klientem, zapraszamy do lektury artykułu Gesty znaczą więcej niż słowa – moc komunikacji niewerbalnej.

 

 

 

 

 

 

Mogą Ci się podobać

Wynajem krótkoterminowy – popularny trend na trójmiejskim rynku nieruchomości

Z cyklu dzielnice Trójmiasta – Uroki Wrzeszcza

Flipy – czy to się opłaca?

Zmiany w podatku dochodowym od sprzedaży nieruchomości